UW VOORDEEL BIJ BYNCO: 14 DAGEN PROEFRIJDEN, 180 DAGEN GARANTIE, LEVERING IN HEEL NEDERLAND EN NOG VEEL MEER!

Bekend van:

• logo anwb

Wat zeggen klanten over ons?

"Keurige overzichtelijke website, ruim aanbod, duidelijke eerlijke foto's van de lichte lakschade op de auto, efficiënte en nette afhandeling thuis. Geen minpunten te bedenken!"
Richard, Alkmaar
"All in all, I had a flawless experience with Bynco. Everything that they advertised, they delivered. They made the registration of the car on my name very smooth and quick and I didn't have any issues with the car so far (in 2 months). I am very happy that I trusted their services."
Anca, Amsterdam

Joyce: “Ik kan iedereen BYNCO aanraden. Ik vond de auto op een heel professionele en overzichtelijke site. Natuurlijk was het ontzettend spannend om zo een auto te kopen, het is toch iets anders dan dat je online een kledingstuk van € 50 bestelt. Ik was zeer positief over de aflevering. Ik kreeg uitgebreide uitleg over de auto en ze waren heel eerlijk over de gebruikssporen. Ik had echt zoiets van ‘is dit nu het krasje waarover je het hebt?’.

BMW 1 serie

BMW heeft een rijke historie wat betreft de verschillende serie-modellen van het merk. De BMW 1 serie is vanuit dat oogpunt één van de nieuwere series. Het model werd voor het eerst geïntroduceerd in 2004 met name als reactie op de Audi A3. Deze 5-deurs hatchback was de opvolger van de BMW 3 serie Compact met hetzelfde chassis als de BMW E90 (ook uit de 3 serie). De auto is ontworpen door Chris Bangle en kan geschaard worden onder de categorie middenklasser. BMW had met de productie van dit model het doel om het merk toegankelijker te maken. Aangezien de aanschafprijs een stuk lager lag dan voorgaande modellen konden meer mensen zich een BMW veroorloven. Er zijn vier verschillende typen binnen de serie die allen tot op de dag van vandaag nog worden geproduceerd.

E87: september 2004 - heden

E81: maart 2007 - heden

E82: september 2007 - heden

E88: maart 2008 - heden

Kenmerken BMW 1 serie

De BMW 1 serie heeft een compacte wegligging en is zeer wendbaar, iets waar BMW-liefhebbers veel waarde aan hechten. Uiteraard hebben de modellen binnen deze serie weer het sportieve karakter dat het merk kenmerkt met een zeer moderne uitstraling. De voorzijde van de auto is opnieuw vormgegeven (ten opzichte van eerdere modellen) en wordt gekenmerkt door de niervormige grill en de dubbele koplampen. De modellen binnen de serie hebben een vloeiende en elegante lijn en de auto's zijn tot in de kleinste details uitgewerkt. Dat geldt niet alleen voor de buitenkant, maar ook voor de binnenzijde. Het ergonomische interieur straalt klasse uit en heeft veel opbergmogelijkheid en biedt verrassend veel ruimte.

1 Serie Interieur

Prestaties BMW 1 serie

BMW-rijders verwachten bij de aanschaf van een nieuw model van de Duitse fabrikant bovenal dat de prestaties van de auto optimaal zijn. Uiteraard is dat ook bij de 1 serie het geval. Uiteraard verschillen de prestaties per model, daarom treft u hieronder informatie aan over de specifieke modellen. Zoals aangegeven zijn de nieuwste modellen uit de 1 serie voorzien van een motor met 3 of 4 cilinders en is er zowel oog voor prestaties als het beperken van het brandstofverbruik. Daarnaast is ook het schakelen in de nieuwe modellen uit de serie verbeterd. Afhankelijk van het model heeft u een handgeschakelde zesversnellingsbak die bijdraagt aan een optimaal prestatieniveau. Ook de 8-traps Steptronic automaat is nog efficiënter gemaakt, doordat het schakelsysteem van de Steptronic automaat gekoppeld is aan navigatiedata. De modellen uit deze serie kennen een prima wegligging en gaan soepel door de bochten. De besturing is licht en precies, vooral bij de modellen met Active steering.

Modellen BMW 1 serie

Er zijn veel modellen, types en codes van toepassing op de BMW 1 serie, waarbij er ook nog een verschil is tussen de nieuwste en de oudere modellen. Bij de nieuwste modellen heeft u in eerste instantie de keuze uit de BMW 1 serie 3-deurs en de 5-deurs. Hieraan zijn respectievelijk de codes E81 en E85 gekoppeld. Bij de oudere modellen zien we ook de codes E82 (tweedeurs coupé) en E88 (tweedeurs cabrio). Deze codes refereren dus aan het model. Daarnaast zijn er nog verschillende types, zoals de 2015 en 2016 modellen. Hiervan geven we hieronder een schematisch overzicht, om u een indruk te geven van zaken als het vermogen, de snelheid en het gewicht van de auto (onder andere van belang voor de hoogte van uw verzekeringspremie).

Type Jaartal Vermogen Gewicht Topsnelheid 0-100 KM/u
116i 2004 - 2007 85 - 115 kW/pk

1180 KG

1220 KG

200 KM/u 10,7 sec
  2007 - nu 100 - 136 kW/pk

1365 KG

1385 KG

210 KM/u 8,5-9,1 sec
116d 2009 - nu 85 - 116 kW/pk 1385 KG 201 KM/u 10,2 sec
116d ED 2012 - nu 85 - 116 kW/pk 1385 KG 195 KM/u 10,5 sec
118i 2005 - 2007 95 – 129 kW/pk

1235 KG
1225 KG

208 KM/u 9,4 sec

2007 - nu

105 – 143 kW/pk

1250 KG 210 KM/u 8,8 sec

118d

2004 - 2007 95 - 122 kW/pk 1285 KG 201 KM/u 10,0 sec

2007 - nu 105 - 143 kW/pk 1295 KG 210 KM/u 9,0 sec

120i

2004 - 2007 110 - 150 kW/pk 1235 KG 217 KM/u 8,4 sec

2007 - nu

125 - 170 kW/pk 1275 KG 224 KM/u 7,8 sec

120d

2004 - 2007 120 - 163 kW/pk 1315 KG 220 KM/u 7,9 sec

2007 - nu

130 - 177 kW/pk 1350 KG 228 KM/u 7,6 sec

123d

2007- nu 150 - 204 kW/pk 1395 KG 238 KM/u 6,9 sec

125i

2008 - nu  160 - 218 kW/pk 1380 KG 246 KM/u 6,4 sec

130i

2005 - nu  195 - 265 kW/pk 1350 KG 250 KM/u 6,1 sec

135i

2007 - nu  225 - 306 kW/pk  1460 KG  250 KM/u  5,3 sec

BMW 1 serie en innnovatie

BMW produceert haar auto's nu standaard met automaat, wat dus ook geldt voor de nieuwste modellen binnen de 1 serie. De Steptronic automaat biedt veel rijcomfort en zorgt daarnaast ook nog eens voor een lagere CO-2 uitstoot. Innovatief zijn ook de 3- en 4-cilindermotoren in de nieuwste modellen. Deze krachtbronnen leveren maximale prestaties en zorgen voor een laag brandstofverbruik, zowel diesel en benzine. Hierdoor vallen de modellen BMW 116d en BMW 116d Efficient Dynamics Edition, BMW 118d en BMW 120d dan ook onder de voordelige 20 procent bijtellingsregeling.

Tweedehands BMW 1 serie

BMW-rijders zijn doorgaans liefhebbers en zuinig op hun auto. Dat is een voordeel wanneer u een BMW 1 serie occasion aan wilt schaffen, want in veel gevallen ziet een dergelijke auto er nog keurig uit. Ook zijn er veel jonge tweedehands BMW’s uit de 1 serie op de markt. Dit komt omdat de modellen uit de 1 serie zeer geliefd zijn als leaseauto. Niet alleen in ons eigen land, maar ook bijvoorbeeld in Duitsland. Leaseauto’s worden relatief snel weer ingeruild (gemiddeld tussen de één en drie jaar) waardoor u de mogelijkheid heeft om een vrij nieuwe BMW aan te schaffen. Ook rijden bijvoorbeeld de werknemers bij een dealer in een auto van de zaak zelf. Om steeds weer de nieuwe modellen onder de aandacht te brengen, wisselen deze medewerkers vrij vaak van auto. Hun oude (maar eigenlijk nog vrij nieuwe) auto wordt dan verkocht en dat biedt voor veel mensen een prima gelegenheid om een tweedehands BMW 1 serie te bemachtigen.